A pityergő dal

(Nick Cave and The Bad Seeds: The Weeping Song)

Menj fiam, evezz le a folyón

És nézd az asszonyokat, 'kik ott sírnak
Aztán menj fel a hegyekbe, és lásd
A férfiakat, akik szintén zokognak.
Atyám! Miért sír minden asszony?
Mind az uraik után sírnak-rínak
És akkor miért zokog minden ember?
Ők mind visszasírnak válaszul asszonyaiknak.
 
Ez egy pityergő dal
Egy dal, amiben csorog a könnyünk
Miközben minden férfi és nő lágyan alszik.
Ez egy pityergő dal
De én nem fogok sokáig sírni.
 
Atyám! Miért sír minden gyerek?
Ők inkább bömbölnek, fiam
Oh, hát ők inkább bömbölnek, atyám?
Igen, az igazi sírás még csak eztán jő el.
 
Ez egy pityergő dal
Egy dal, amiben csorog a könnyünk
Miközben minden gyermek csöndben csicsikál
Ez egy pityergő dal
De én nem fogok sokáig sírni.
 
Oh, atyám, hát mondd, te is könnyezel?
Az arcodon cseppek csordogálnak
Oh, igazán úgy sajnálom, atyám
Soha nem hittem, hogy így megbántottalak
 
Ez egy pityergő dal
Egy dal, amiben csorog a könnyünk
Mialatt álomba daloljuk magunkat
Ez egy pityergő dal
De én nem fogok soká' sírni.
Nem. Én nem fogok soká' sírni.
(Fordította: Thurzai Zsöni)