Titkos életemben

Leonard Cohen: In my secret life

 

 

Láttalak ma reggel

Rohanva elsuhantál

Nem tudom tagadni

Görcsös fájdalommal 

Bennem maradtál.

Nincs ki pótolna, üres vagyok nélküled

És Titkos Életemben

Még mindig szeretkezem veled.

 

Mosolygok, mikor dühös vagyok

Átverek embereket és hazudok.

Teszem, mit tennem kell

A túléléshez

De belül tudom, mi helytelen

És tudom, mi helyes

És Titkos Életemben

Az Igazság oltárán halnék veled.

 

Szoríts, szoríts, testvérem,

Szoríts erősen, nővérem

Megérkezett végre a saját parancsom

Átsétálok a hajnalon

Átmasírozok az éjszakán

És áttörök Titkos Életem

Minden eddigi határán.

 

Átnéztem éjjel a papíron

Ami megríkatott téged

Senkit nem érdekelt még 

 

Hogy emberek élnek-e 

Vagy elmennek végleg

És a csaló laposztó azt akarja, hogy úgy hidd

A dolgok nem színesek.

Vagy fehérek vagy feketék

De hála az Égnek

Titkos Életemben

Semmi nem ilyen reménytelen.

 

Megharapom az ajkam

Megveszem, amit mondtam

A legutolsó slágertől

Az öreg bölcsességig

De mindig egyedül vagyok

És szívem, mint a jég

Titkos életemben

Szavak és hideg űr van a szívemben.