Titkos életemben

(Leonard Cohen: In my secret life)

Láttalak ma reggel:
rohanva elsuhantál.
Nem tudom elengedni
a múltam
bennem maradtál.
Nincs, ki pótolhatna

üres vagyok nélküled
és titkos életemben
még mindig szeretkezem veled.

Mosolygok, amikor dühös vagyok.
Átverek embereket és hazudok.
Teszem, amit tennem kell
a túléléshez.
De belül tudom, mi helytelen
és tudom, mi helyes.
és titkos életemben
meghalnék az igazság oltárán - veled.

Szoríts, szoríts, testvérem!
Szoríts erősen, nővérem!
Végre megérkezett a parancsom.
átsétálok a hajnalon,
átmasírozok az éjszakán,
és áttörök titkos életem
minden eddigi határán.

Átnéztem éjjel a hírlapot
ami téged megríkatott.
Senkinek nem az a lényeg
hogy emberek halnak vagy élnek.
Csak a csaló akarja, hogy úgy hidd
a dolgok nem fekete-fehérek.
De hála az égnek: nincs így
Titkos életemben.

Megharapom az ajkam.
Amit mondanak, megveszem:
A legutolsó slágertől,
Az elcsépelt bölcsességig.
De mindig egyedül vagyok.
És szívem, mint a jég.
Hideg és túlterhelt rég
Titkos életemben.

Titkos életemben.

Titkos életemben.

Titkos életemben.

(fordította: Thurzai Zsöni)